Take off!
I Take off! identifieras teamets styrkor och utvecklingsområden. Kartläggningen ger insikt i hur teamet fungerar tillsammans och den enskildes roll i gruppen.
Kartläggningen passar för alla typer av team och rekommenderas för chefer som vill ha en indikation på hur teamet samarbetar och vilket fokus de har som grupp.
Take off! ger ledare den överblick de behöver för att upptäcka teamets styrkor och utvecklingsområden.
“För chefer som vill ha
ett försprång.”
Kartlägg teamets potential från 0 - 100
För att kunna mäta förändringseffekten av teamets insats och utveckling behöver vi veta något om utgångsläget. Take off! ger insikt i fem centrala nyckelfaktorer: mål, struktur, samspel, utveckling och engagemang.
Kartläggningen genomförs individuellt och varje teammedlem betygsätter 35 olika påståenden om teamet - hur de själv kan påverka och som påverkar deres prestation. Tillsammans kommer teamet att få en poäng från 0 till 100.
I analysrapporten får man en visuell och tydlig bild av hur teamet förhåller sig till nyckelfaktorerna. Detta ger ledaren en bra överblick över teamets nuläge och vilka områden som behöver mer arbete.
Försprång för chefen och försprång för teamet!
-
Vårt kartläggningsverktyg ger insikt i hur team fungerar tillsammans och den enskilde teammedlemmens roll i teamet.
Vi kartlägger de 5 nyckelfaktorerna; mål, struktur, samspel, utveckling och engagemang.
-
Analysrapporten scorar teamet från 0 - 100, så att vi får en tydlig status som grund för processen framåt.
-
Uppstartssamtal med dig som beställare à 15 min. (digitalt)
Tillgång till kartläggningsverktyget
Analysrapport
Genomgång av analysrapporten med dig som beställare à 30 min. (digitalt)
Försprång för chefen
säkerställa effekt av gruppens potential
översikt över styrkor och utvecklingsområden
veta vart teamet behöver stöd
ökad förståelse i hur gruppens ska ledas
Försprång för teamet
uppnå organisatoriska mål
säkerställa optimalt arbetsflöde
inovation och kreativa lösningar
bättre trivsel och tydligare kommunikation
Kartlägg på 60 minuter!
1. Boka mötestid och digitalt möte
Vi börjar med ett 15-minuters digitalt möte med dig som beställare. Här förbereder vi utskick av kartläggningen till resten av teamet.
2. Genomför kartläggning med teamet
Kartläggningen genomförs digitalt och alla teammedlemmar gör detta individuelt.
3. Digitalt möte om er analysrapport
När kartläggningen är genomförd har vi ett 30-minuters digitalt möte med dig som beställare. Där tittar vi på analysrapporten och ger rekommendationer hur du kan utveckla teamet framåt.
Flera processer
Team up!
För team som vill ha ett enkelt och anpassat verktyg för att lyckas.
Denna process passar för team som redan fungerar bra och vill gå från bra till bättre. I Team Up! hanterar teamen stora delar av processen på egen hand och våra workshops fungerar som inspiration och vägledning under processens gång.
All in!
För team som vill investera i en långsiktig kultur av förändring.
Denna process passar för team och ledare som upplever det som svårt att komma vidare i sitt arbete. I All in! får teamen en fördjupad process med nära uppföljning genom flera innehållsrika workshops och ledaren får 1:1 coaching och stöd.